EN MUTLU GÜNLERİN EN ÖZEL AN'LARIN "ELBİSE ŞEKERİ"


12 Şubat 2018 Pazartesi

 Çocuk olunca konu akan sular duruyor, hele ki bir de hem çocuk hem de özel gün ise söz konusu olan anneler kendi peri masallarını yazmak ve kendi masallarının kahramanı olarak efsaneler yaratmak istiyor. İşte tam da bu noktada devreye giriyor Senem hanım nam-ı diğer Elbise Şekeri ve tasarımları.

Özel günlerin ve ölümsüz anıların tasarımcısı Senem Hanım ile tasarımları ile ilgili söyleştik.

Çok şeker elbiselerin tasarımcısı sevgili Senem hanım. Öncelikle kendinizi tanıtır misiniz? Nasıl başladı elbiselerle hikâyeniz?


Merhaba çok teşekkür ederim öncelikle.1984 İzmir doğumluyum. Asıl mesleğim mali müşavirlik, 4 yıllık İktisat mezunuyum. Yüksek lisansımı ise Ekonomi hukuku üzerine yaptım. Şimdi moda tasarım okumak için hazırlanıyorum. Kızımın doğumuyla başladım aslında. Ona sürekli farklı ciciler giydirme isteği bebek mevlüdu 6 ay kınası doğum günü derken bu işi çok sevdiğimi farkettim. Önce evde saç bantları ile başladım. Şimdi ise 8 kişilik ekibimle atolyemin başındayım. 
Tasarımlarınızı girişime dönüştürme fikri nasıl doğdu? Sosyal medya bu anlamda sizi nasıl etkiledi?


En büyük şansım kızım oldu önce onda denedim cici ürünlerimizi. Sosyal medya da popüler bir bebekti zaten. Birden talepler gelmeye başladı. 

Kadınların girişimcilik serüvenlerini ciddi anlamda önemsiyor ve takdir ediyorum. Nedir sizi diğerlerinden farklı yapan?
Bu zamana gelinceye kadar çok emek harcadım. Gün geldi çok ağladım. Ama tek amacım emeklerimin karşılığını alabilecegim zamana kadar sabırla beklemekti. Bütün bedelleri ödedim ve asla pes etmedim. Ve her zaman çıkan her ürün kendime ve kendi çocuğum için dikiliyormus gibi davrandım. Her zaman ürünümun arkasında durdum. Benim hatam olmasa bile gerekli değişim ve tadilatı yaptım. Her zaman önce karşımdakini mutlu etmek için çabaladım.
Instagram butiği dışında hangi mecralarda yer alıyorsunuz? 

          Suan sadece İnstagram üzerinden satış yapıyorum. 
          İnternet sitem (www.elbisesekeri.com)  yapım aşamasında, mağazam henüz yok ama franchising veriyoruz isteyenlere
Kadın girişimcilere öncu örneklerden biri olarak neler önerirsiniz?
Öncelikle çok emek istiyor. Gecelere uyumadığım günleri bilirim ya da kızım ilgi beklerken ben WhatsAppta müşteri ile ilgilendigimi. Pes etmemek ve emek harcamak tek kural bence. Çunku rabbim kimsenin emeklerini boşa çıkarmaz

Girişimcilik hikâyenizdeki en güçlü desteğiniz kimler / neler oldu?
Öncelikle tek başıma başladım bu yola sıfır sermaye ile kizima bakicak kimsem yoktu başka bir yerde calisamazdim onunla yapabileceğim bir işim olması gerekiyordu. Uslu olup hergun benimle işe gidip geldiği için en büyük destekçim kızım oldu.

Çalışma alanınız anne ve çocuklar olunca haliyle işiniz oldukça zorlaşıyor olmalı. Annelerle ve çocuklarla çalışmanın en güzel ve en zor yönleri nelerdir?
Hmm evet oldukça zor hemde çok zor. Bazen öyle anlar oluyor ki kapatayım bu sayfayı bile diyorum. Neden ? Çünkü yeni dogum yapmış bir kadın zaten 10 kilo fazlalığı var saçının boyası yarıya inmiş ayağında bebeğini sallıyor o da uyumuyor. Amaaa bu annenin elindeki akıllı telefonun ucunda belki de hiçbir zaman yüzünü göremeyeceği biri var, saldır gitsin al bütün günün stresini ondan rahatla !... Diğer yandan ise hiç tanımadığım insanları o kadar çok seviyorum sohbet ediyoruz beni seviyorlar o bebislerinin en özel gününde beni tercih ediyorlar bir kare fotoğraf ile teşekkür ederiz yazıyorlar. İşte ozaman diyorum ki iyi ki bu işi yapıyorum.

Özel günlerin ölümsüz anılarına imza atıyorsunuz. Nasıl geri dönüşler alıyorsunuz?

Tüm dünyaya ürünlerimi gönderiyoruz. Geri dönüşlerimiz de bizi mutlu etmeye bütün yorgunluğuma değecek kadar güzel. İyi bir aşçı olabilirsiniz ama bozuk süt ile pasta yaparsanız olmaz. Bu işte böyledir. Herşey en iyisi olursa çıkan işte mükemmel olur. Kumaştan fermuara hatta ipe kadar en iyisi olmasına özen gösteriyorum. Bu da sonuca yansıyor. 

Karşılaştığınız ilginç anneler illa ki vardır. Yaşadığınız ilginç olaylardan bahsedebilir misiniz?
Bu konuda yaşlanınca kitap yazacağım,  o derece çok var ama ilk aklıma gelenler den anlatayım;
Gece saat 2 bir bayan sipariş vermiş sabah da saat 08.30 ben cevap vermediğim için bana ilgisiz deyip siparişi iptal etmişti. Çok şaşırmistim gerçekten şimdi alıştım. Başka bir ilginçlik ise benim kargo şirketim var sanıyorlar müşteri beni arayıp kargocu öğlen 1 e kadar gelsin yoksa almam kargonu geri gider ben karışıma demişti,(Kapıda ödemeli kargoydu) bunlar en hafifleri hergun nelerle karşılaşıyoruz.
Son olarak annelere neler önerirsiniz?
Herkes çocukları için herşeyin en iyisini ister. Ama herkesin de bütçesi farklıdır. Sosyal medyada özelikle dolandırıcı birçok sayfa mevcut. Bunlara özelikle dikkat etsinler. Fark edebilirlerse  şikayet etsinler. Biz  bütün müşterilerimize aynı titizlikle yanıt vermeye ve ilgilenmeye calisiyoruz ama aynı zamanda üretimde yapmaya çalıştığımız için çok yoğun oluyoruz daha sabırlı davranmalarını ve piyasadaki ürünlerle bizim ürünlerimizi bir tutmamalarını rica ediyor, elbise sekeri ekibi olarak her türlü desteği her zaman veriyoruz. Ürünlerimizde değişim iade tadilat her zaman olduğunu vergiye tabi kurumsal firma olduğumuz için güvenilir olduğumuzu belirtmek istiyorum.


Çok teşekkür ediyorum.


Okuyananne by Pınar Yeşiltay Sevim

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

© Okuyan Anne - Yeni Nesil Annenin Kitaplığı
Maira Gall
Okuyan Anne - Yeni Nesil Annenin Kitaplığı - ©

Blog Tasarımı

Bu sitede yayınlanan yazılar ve resimlerin izinsiz kullanılması
5846 sayılı fikir ve sanat eserleri yasasına aykırıdır.