OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA "OYUN GRUBU" SEÇERKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR


17 Aralık 2017 Pazar

OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA "OYUN GRUBU" SEÇERKEN NELERE DİKKAT ETMEK GEREKİR

Çocuğunuzun zaman geçirdiği ilgi alanları ve gerçekleştirdiği faaliyetler, çocuğun nesnel dünya ile kurduğu ilişkinin ve gelecekte içinde bulunduğu dünyaya yön verecek üretici eylemlerinin göstergesidir ve temelini oluşturmaktadır. Çocuklar için vazgeçilmez olan en doğru ve sağlıklı öğrenme uygulama ve üretme alanı da elbette ki oyunlardır. Oynadığı nitelikli oyunlar, deneyimlediği farklı oyuncaklar ve etkinlikler, katıldığı sosyal ortamlar ve birlikte yol aldığı aile dışındaki akranlar, öğretmenler ve eğitmenler aracılığı ile dünyayı deneyimler, algılar ve kendisine beyninin arka planında bir yol haritası oluşturur.

Hayata bakışını, dile getirmekte güçlük çektiği duygu düşünce ve gereksinimlerini oyun aracılığı ile dışa vurur, oyunlarda edindiği deneyimleri dağarcığında depolar. Bu nedenle çocuğun özellikle okul öncesi dönemde oynadığı oyunlar, dinlediği hikaye ve masallar; ona birer öğrenme, ifade etme ve gelişme fırsatı sunar. Doğru bir öğretmen, eğitmen ya da oyun ablası aracılığı ile akranları ile aynı ortamda “oynama”, “hikaye ve masal dinleme”, “etkinlik yapma” ve “renklerle-resimlerle boyama ve serbest resim çalışmalarına katılma” okul öncesi dönem için oldukça yararlı ve verimli olacaktır. Hele bir de bu etkinliklere günümüzde S.T.E.M adı verilen Bilimsel, teknolojik, mühendislik ve matematik alt yapısı olan faaliyetler eklendiğinde çocuğun zeka katsayısını belirleyen bağlantıların artması hızlanacak ve güçlenecektir. Burada özellikle vurgulamakta fayda var ki; zeka gelişimi değil beynin yeni bağlantılar kurması yolu ile deneyimsel bir gelişimden bahsetmek mümkündür çünkü zeka doğuştan gelmekte ancak beynin sinaps ve nöron bağlantılarının artırılması ile bilişsel düzeyde artış sağlanabilmektedir.

İşte tüm bu imkanları sunan farklı oyun-faaliyet-sanat-bilim merkezleri, atölyeleri ve grupları kurulmakta ve her geçen gün yeni nesil ebeveynler tarafından benimsenmektedir.
Oyunun çocuğun dünyasındaki yerinin olmazsa olmaz olduğu bilimsel bir gerçeklik haline gelmiş olsa da söz konusu oyunların aynı zamanda daha da verimli hale getirilmesi mümkündür. Bunun içinde entegre program sunan merkezler her geçen gün artmaktadır.
Bu merkezlerde zevk-haz ve duygu eğitiminin yanı sıra özgün düşünce, tasarım ve algoritmaları da öngören zihinsel-bilişsel etkinlikler eklendiğinde entegre bir program ile çocuklar günümüz küresel teknoloji dünyasına daha hazır, kodlama mantığını öğrenmiş ve okul-eğitim başarı profili yüksek olarak hayata hazırlanabilmekteler.

Üretmenin keyfini, var olmanın gerçekliğini ve nesneler arasındaki bağı keşfeden çocuk; kendine güvenen, karar verme yeteneği ile özgür, toplumsal ilişkilerde paylaşmayı bilen ve düzensizliklerden rahatsızlık duyarak bilimsel (sistematik – algoritmik) biri olarak çevresini ve geleceğini geliştirip güzelleştirmek isteyen varlık olarak gelişmektedir.

Oyunlarla, masallarla ve S.T.E.M alt yapısı (özellikle robotik ve kodlama) ile hazırlanarak ilk çocukluk dönemini geçiren birey yalnız duyum ve duyguları açısından zenginleşmekle kalmaz. Aynı zamanda duyum duygu ve deneyimlerini çağın değişim sürecinde yaşadıkları topluma ve tüm dünyaya uyum sağlayacak bir yapıya kavuşturur.

OKUL ÖNCESİ VE İLK ÖĞRETİM DÖNEMİNDE ATÖLYELERDE UYGULANAN  OYUN  GRUPLARI – MASAL SAATLERİ -  S.T.E.M VE ROBOTİK KODLAMA ALT YAPISININ  AMAÇLARI:

·        Analitik düşünme becerisine katkı sağlar.
·        Hayal gücünü ve üretkenliğini arttırır.
·        Çeşitli yöntem ve teknik kullanımları ile kendilerini ifade edebilmelerine yardımcı olur.
·        Üreticiliğin mantığının tanınmasını ve benimsenmesini sağlar.
·        Araştırıcı, inceleyici ve sorgulayıcı bir kimlik kazandırır.
·        Kazandığı özgün anlayış ve yüksek hayal gücü – üretkenliğin yaşamın tüm alanlarına transfer edilerek sağlıklı ve özgün bir kişilik oluşturmasına yardımcı olur.
·        Teknik bilgi ve beceri kazandırır.
·        Duygu düşünce ve imgeleri yeni bir ürüne dönüştürmede üretici bakış açısı kazandırır.
·        Üretmenin hazzını tattırarak bireye bir değer olduğunun bilincini ve güvenini yaşatır.
·        Kültürel-ekonomik-endüstriyel ve toplumsal gelişmelerde katılımcı birey olunmasına olanak sağlar.

      Özellikle tıp alanında son yıllarda defalarca vurgulandığı gibi beynin sağ ve sol yarım küreleri farklı ve çok işlevsel özellikler göstermektedir. Beynin sol yarım küresi sözel, çözümsel (analitik), sayısal, mantıksal, akılcı düşünme biçimlerini geliştirirken, sağ yarım küresi sözel olmayan, sentezci, akılcı olmayan, sezgisel düşünme biçimlerine yöneliktir. Eğer bir eğitim programı tek yönlü oluşturulursa çocuğun gelişimi yarım kalır.

“Çocuğun hangi alanda olursa olsun üretkenliğinin ve başarısının artması için program içeriğinde sağ yarım kürenin gelişmesine yönelik derslerin yer alması gereklidir. Fen (Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik yani S.T.E.M) alanındaki bir bilim insanının da sezgisel, bazen akılcı olmayan ve sentezci düşünme biçimlerine ihtiyacı vardır - *İlhami Savaş.”

Bu nedenle seçtiğimiz oyun gruplarında beynin hem sağ küresinin hem de sol küresinin aktif olacağı eğitim içerikleri uygulayan merkezleri-atölyeleri seçmek çok daha efektif olacaktır.

“Unutmayalım hayal gücü bilgiden önemlidir.”

İzmir’deki ebeveynler için açmakta olduğumuz Minik Mucitler Atölyemizde “Masallarla ve Oyunlarla Robotik Kodlama – Masallarla Satranç ve Akıl Oyunları” sloganı ile yola çıkmamızın temelinde yatan neden de budur.

Türkiye Satranç Şampiyonu Betül Cemre Yılmaz çözüm ortaklığı ile adım attığımız atölye ve oyun gruplarımızda öncelikli hedefimiz her anlamda donanımla ve mutlu ayrılacak nesillere vesile olmak; masal hikaye ve oyunlarla hayal güçlerini beslediğimiz çocuklarımızın, bilim fen robotik kodlama satranç ve akıl oyunları ile bilişsel gelişimlerine destek olabilmektir.
İzmir Balçova Agora AVM’nin olduğu caddede yer alan BETÜL CEMRE YILDIZ SATRANÇ VE ROBOTIK KODLAMA MERKEZİ artık Masallar ve Oyunlarla ROBOTIKANNE (Okul Öncesi Koçu – Çocuk Gelişimi Öğr.) Pınar Yeşiltay SEVİM ve Masal kitapları yazarı Lale Bollukçu okul öncesi çocukları beklemekteyiz.

Eğitim içeriğimiz çok yakında detayları ile açıklanacak olup, ücretsiz deneme dersleri için hemen kayıt yaptırabilirsiniz.

MASALHANE
ROBOTHANE
BİLİMHANE
OYUNHANE
SATRANÇHANE 

ile geleceğin Bilim-Sanat İnsanları günümüz MİNİK MUCİTLERİNİ bekliyoruz.

Pınar Yeşiltay SEVİM




Hiç yorum yok

Yorum Gönder

© Okuyan Anne - Yeni Nesil Annenin Kitaplığı
Maira Gall
Okuyan Anne - Yeni Nesil Annenin Kitaplığı - ©

Blog Tasarımı

Bu sitede yayınlanan yazılar ve resimlerin izinsiz kullanılması
5846 sayılı fikir ve sanat eserleri yasasına aykırıdır.