Bana Hiç Seni Seviyorum Demedin


20 Aralık 2016 Salı

Geçtiğimiz ay düzenlenen "Yaşama Açılan Penceredir: Kitap" etkinliğinde Eton Yayıncılık sponsorluğunda hediye edilen yazarı Evrim Milaslı'nın imzalı olarak bizlere yolladığı biyogrofik romanı "Bana Hiç Seni Seviyorum Demedin"i okuyup bitirdim. Başlarda sıradan tipik bir Türk hikayesi okuyacağım diye düşünerek ön yargıyla hareket etsem de sayfalar ilerledikçe aslında yazarın tüm derinliği ile babasına olan bağlılığını, aile kavramına sahip çıkışını ilmek ilmek emek verişini okudum.
Kitabın birinci derece kahramanı ve aynı zamanda olayların ağzından anlatıldığı Merve'nin babasının 4. evre kanser olmasını öğrenmesini ile başlıyor hikaye. Her ne kadar doktorlar hazırlıklı olun dese de bir türlü yakıştıramıyorlar babasına ölümü. Her geçen gün hastalığı ilerleyerek yaşadığı ıstırabı artan babası aynı oranda da huysuz ve huzursuz biri haline geliyor. Bu süreçte babasının işlerini devralan Merve aynı zamanda kardeşi Can'a örnek olup aile birliğini korumaya çalışıyor. Arkadaşları ile olan diyaloglardan da özel hayatının da çok yolunda gitmediği anlaşılıyor.
Kitap ilerledikçe babasının hastalığı kötüleşiyor ve kaçınılmaz son bir gün kapılarını çalıyor. Babasının yokluğunu kabul etmekte zorlanan Merve, babasının hastalığı sürecinde hiç yanında olup destek vermeyen eski dostu Kemal'in kendisine gösterdiği özel ilgiden etkilenmeye başlıyor ve kitap mutlu son ile bitiyor.

Kitapta beni hayal kırıklığına uğratan şey; Kemal ile Merve'nin evleneceğinin çok çok öncelerden tahmin edilebiliyor olması oldu. Yalın bir konusu ve yalın bir dili vardı kitabın. Aynı zamanda sürükleyici olduğunu da itiraf etmeliyim ama sanki edebiyat adına bir şeyler eksik kalmış hissi uyandırdı bende. Belki senaryo olarak düşünerek okusaydım daha fazla tat alabilirdim ama roman deyince sanrım ben biraz daha yoğun bir edebiyat ve daha iç içe bir kurgu arıyorum okuduklarımda. Yine de keyifle okuyup bir gecede bitirdim.
Teşekkürler Evrim Milaslı,
Teşekkürler Eton Yayıncılık,
Teşekkürler Yaşama Açılan Penceredir Kitap
Pınar Yeşiltay Sevim

1 yorum

  1. Güzel bir yorum olmuş. hem ön yargıyı kırmış, hem de beklentinin üstüne çıkmış. eline sağlık. Sevgiler:)))

    YanıtlaSil

© Okuyan Anne - Yeni Nesil Annenin Kitaplığı
Maira Gall
Okuyan Anne - Yeni Nesil Annenin Kitaplığı - ©

Blog Tasarımı

Bu sitede yayınlanan yazılar ve resimlerin izinsiz kullanılması
5846 sayılı fikir ve sanat eserleri yasasına aykırıdır.