OĞUZHAN ÖZKAYA DENEYİM, MUTLULUK VE BAŞARI OKULLARI


11 Mart 2021 Perşembe

 MUTLULUK, DENEYİM VE BAŞARI OKULU


Bugün sizlere çok farklı bir okuldan bahsedeceğim. Köy Enstitülerini model almakla birlikte 21.yy becerilerini de ekleyerek farklı bir kampüs oluşturmuş olan Oğuzhan Özkaya Eğitim Kurumları Güzelbahçe-Seferihisar arası Yelki mevkinde bulunan kampüslerini ziyaret etme imkanım oldu.
Özellikle konu eğitim ve eğitim kurumu olduğunda çok titiz davranırım. Dün kampüsü gezerken her şeyi bir bir inceledim ve kendime hep kızımı burada okutmak ister miyim diye sordum. Çocukların mutlu olup olmadıklarını, keyif alıp almadıklarını gözlemledim.
Gerçekten farklı bir deneyim oldu zira yüksek topulu ayakkabılarımla büyük ve küçük baş hayvancılığın yapıldığı alanlara, binicilik derslerinin yapıldığı yerlere, haralara, tarım arazilerine daldım. Hatta bu da yetmezmiş gibi marangozhane, tekstil atölyesi dolaşıp uçağa bile bindim. Durun daha bitmedi helikopterle de uçtuğumu eklemeliyim. 




Oğuzhan Hoca’yı KanaL Ege Tv’de yaptığım Okuyananne İle Adım Adım programımın konuğu olması dolayısı ile tanıdım ve programda bahsettiği ve o an gerçekliğinden şüphe duymasam da hayal etmekte zorlandığım eğitim modelini görmek için kurumunu ziyaret ettim.


Hayvancılıktan tarıma, üretimden satışa, inovasyondan tasarıma, yüzmeden biniciliğe öğrencilerine farklı imkanlar sunuyor. Örneğin çocuğunuzun ilgisi varsa sivil havacılık dersleri alıp uçuş sertifikası ile mezun olabiliyor. Mutfak sanatlarına ilgi duyanlar için mutfak atölyesi mevcutken, seramik sanatlar ve görsel sanatlar için kocaman bir otobüsleri var ve otobüsü derslik yapmışlar.  

(Burası uçağın içinde hazırlanmış teknoloji derslikleri)




Teknoloji, kodlama, robotik, uçuş simülasyonu derslikleri ise A 310 Airbus uçak. Evet evet gerçek bir uçak. Kokpit alanı bile olduğu gibi orijinal korunmuş bir uçağı indirmiş Oğuzhan hoca kampüsün ortasına ve “Öğrenci isterse bu okulda bahçeye uçak bile iner” diyor. Öğrenciye inanan, motive eden ve destekleyen yaklaşımı bu yoğunlukta başka bir kurumda görmedim. Hani para ile alınamayacak deneyimler vardır ya işte o deneyimleri bu okulda edinmek mümkün. Elbette çocuğunuz için bir çiftlik alabilir, uçuş dersleri planlayabilir ya da tarım arazisi kiralayabilirsiniz, ama çocuğunuz için okulda buzağı doğumunu deneyimleme, arkadaşları ile tavuk yemleme, yumurta toplama ve hatta pazar kurma deneyimini para ile temin etmeniz imkansız. 


Uçağın içinde bir teknoloji atölyesi



Size okulun ziyaret ettiğim hayvancılık alanından bahsetmiştim ya, işte orada; 

3 Manda, 3 sağımlık ve 6 besi ineği, 3 at, 2 kangal köpeği, 33 koyun, 22 keçi ve 500 tavuk ve örnek var. Yani hani şu klasik hayvan ayaklarına ilişkin problemlerde çocuklar hep sorar ya o hayvanın kaç ayağı var diye bu okulda o hayvanların ayaklarını gözlemleyip çözüyor çocuklar soruları. Hatta 1000’lik kuluçka makinası ile 21 günde bir 600-650 civcivin doğumuna şahit oluyorlar. 17 kovanları ve arıcılığı da deneyimleyip kendi ballarını üretiyorlar. 



Tabi bu kadar sosyal olunca ister istemez aklıma bu okulun akademik başarısını sorgulamak ve fiyatlarını öğrenmek geldi. Zira bunca sosyalliğe akademik desler aksıyor olabilir ya da bu imkanları sağladığı için yüksek bütçe gerektirebilirdi. Şunu belirtmeliyim ki Türkiye’de akademik başarısı İzmir ortalamasının üzerinde, her yıl 30 civarında tıp fakültesi kazanan öğrencisi olan ve hatta bazı değerlendirme kurumlarında Türkiye’de akademik anlamda ilk 13 de gösterilen bir kurumdan bahsediyoruz. Öğrencileri için bire bir dersler planlayıp projeler üreten ve neredeyse her 8-10 öğrenciye 1 öğretmen düşen bir kurum. Okulun toplam 4500 öğrencisi (farklı kampüslerle birlikte) 500 öğretmeni mevcut ve fiyatları il genelindeki okul ortalamalarına yakın. Yani gözünüz korkmasın. Çocuğunuzun yeteceğini keşfetmesi ve başarısı için tercih edebileceğiniz okullardan biri.














Hiç yorum yok

Yorum Gönder

© Okuyan Anne - Yeni Nesil Annenin Kitaplığı
Maira Gall
Okuyan Anne - Yeni Nesil Annenin Kitaplığı - ©

Blog Tasarımı

Bu sitede yayınlanan yazılar ve resimlerin izinsiz kullanılması
5846 sayılı fikir ve sanat eserleri yasasına aykırıdır.