NİKAN KAYA ROMANLARI


25 Ekim 2020 Pazar


Bu hafta ard arda 4 kitabını okuduğum ve ne yazsa okurum dediğim yazardır Nihan Kaya. Önce kitaplarını kitapçı raflarında gördüğüm, sonra instagramdan takip etmeye başladığım, bir süre sonra her yazdığı satırda aydınlandığımı fark ettiğim ve nihayetinde tüm kitaplarını aynı anda sipariş verdiğim tek yazardır. Okumaya o çok meşhur olan ve okumak için sabırsızlandığım deneme (diğer kategorideki) kitapları yerine ( Bütün Çocuklar İyidir, İyi Toplum Yoktur, İyi Aile Yoktur) romanları ile başladığım yazardır Nihan Kaya.

Tanışmak istediğim yazarlar kategorisine ilk sıradan hızlıca giriş yapan, mütevaziliğini doluluğundan alan, tam da ilgilendiğim ne varsa hepsini bünyesinde toplamış kadındır kendisi. 

Şu ana dek kimse için şahsi köşe yazmamışken, köşeme başlı başına değer veren isimdir. 
Önce “Disparöni” ve “Gizli Özne”’yi okuyarak tanıştım yazarın kalemi ile. Kitabı bitirince oturup yazayım dedim sonra oturup yazmak yerine yeni kitabı “Kırgınlık"’a başlamayı yeğledim. Kırgınlık bitince yazacaktım aslında okuduğum üç kitabın özetini ama içimden sıcağı sıcağına bir yenisine başlamak geldi, derken bir de baktım ki bir günde “Kar ve İnci" de bitiverdi.
Şimdi nerden başlayacağımı bilmez bir şekilde bu dört romandan bahsedeceğim size… Hepsi birbirinden hatta kendi içindeki bölümlerinden bağımsız ama birbirlerine sıkı sıkıya bağlı dört roman ismi geçen “Disparöni”,  “Gizli Özne”, “Kırgınlık” ve “Kar ve İnci”. 
İlk okumaya başladığımda kopuk kopuk, flashbackler sürekli zamanlar arasında yolculuk yapan kafa karışıklığı gibi geldi aslında ama nasıl desem hani çakırkeyf dediğimiz keyif veren cinsten. Okudukça anladım, anladıkça aydınlandım, aydınlandıkça sorguladım… Sorguladıkça kızıma sarıldım. 
Nihan Kaya bizlere ebeveynliğin köşe taşlarını gösteriyor bir bir. Bunu yapmayın diyerek değil ama yapılan yanlışlarla çocukların yetişkinliklerinde baş etmekte nasıl da zorlandıklarını hissettirerek. Kar ve İnci’de aile bağlarının önemini, ahlak denen şeyin ahlaksızlığa nasıl sürünebileceğini, baba eksikliğinin buhranını, kardeş kıskançlığını, inanmayı, kız çocuklarının babaları ile olan ilişkilerinin ileride erkek arkadaş ve eş seçimindeki etkisini, bir çocuğun içinden kaç çocuk çıkabileceğini ya da bir çocuğun içinde kaç çocuk ölebileceğini …
Uzun uzun yazmak uzun uzun anlatmak istiyorum aslında ama en iyisi Nihan Kaya okuyun siz! Psikoloji, sosyoloji, toplum bilim, edebiyat, pedagoji ne arasanız bulacağınızdan emin olabilirsiniz.

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

© Okuyan Anne - Yeni Nesil Annenin Kitaplığı
Maira Gall
Okuyan Anne - Yeni Nesil Annenin Kitaplığı - ©

Blog Tasarımı

Bu sitede yayınlanan yazılar ve resimlerin izinsiz kullanılması
5846 sayılı fikir ve sanat eserleri yasasına aykırıdır.